WORKSHOP
Waarom deze workshop?
Veel organisaties hebben hun visie, missie en strategie duidelijk op papier. Maar het verhaal van de organisaties is vaak nog niet helder onder woorden gebracht. Het verhaal brengt uw organisatie over het voetlicht.
Tegenwoordig zijn ‘zachte zaken’ als bedrijfscultuur en de purpose ‘de why’ van de organisatie steeds belangrijker geworden. Medewerkers willen zich verbonden voelen met de organisatie. Storytelling biedt hier een uitkomst. Abstracte formuleringen zoals strategie, missie, visie kunnen daarmee een concrete invulling krijgen.
Heeft u de wens om met video aan de slag te gaan maar u heeft de kernboodschap nog niet te pakken? Of wilt u het verhaal van uw organisatie scherper op papier formuleren, dan is onze workshop storytelling voor arbeidsmarktcommunicatie zeker iets voor u.
Video als storytelling instrument
Video is een fantastisch instrument om in te zetten als onderdeel van de arbeidsmarktcommunicatie, omdat men emoties in beeld kan brengen en de kijker kan raken met een pakkend verhaal. Maar hoe komt dat?
Wanneer we een goed verteld verhaal horen en zien, komen onze hersenen in de ‘aan’ stand. Alsof we – dat wat er verteld wordt – zelf meemaken. Hoe beter het verhaal, hoe beter we de organisatie onthouden en hoe bereidwilliger we zijn om in beweging te komen.
Kortom een goed verteld verhaal activeert ons van binnenuit. Het is geen toeval dat de meest gewilde werkgevers vaak een sterk verhaal inzetten in hun arbeidsmarktcommunicatie.
Daarom is het een goed idee om het verhaal van uw organisatie op papier te krijgen. Deze workshop is een inspirerende en effectieve manier om u te leren hoe u het verhaal van uw organisatie kan verwoorden en op welke manier video u hierin kan ondersteunen.
Praktisch
Wat levert de workshop op?
In deze workshop leert u hoe uw identiteit en werkgeversmerk van uw organisatie goed voor het voetlicht kan brengen bij uw doelgroep. Daarnaast krijgt u inzage hoe video hierin een cruciale en strategische rol in kan spelen. Aan de hand van concrete voorbeelden uit de praktijk, krijgt u een helder beeld hoe u zelf aan de slag kan met storytelling.
Wat u gaat leren
- U kent de theorie achter een krachtig verhaal: structuur en impact.
- U weet welke ingrediënten een verhaal inspirerend maken voor uw organisatie en hoe deze toe te passen.
- U weet de typen arbeidsmarkt communicatie video’s te onderscheiden en hoe deze in te zetten.
- U ontdekt de kern van uw merk en kan zelfstandig aan de slag om u verhaal op papier te krijgen.
Aan de slag
De workshop Storytelling in arbeidsmarktcommunicatie is een uitdagende en inspirerende workshop waar u samen met collega’s actief aan de slag gaat. De workshop duurt 2,5 uur en organiseren wij face-to-face op een locatie naar uw keuze.
Voor wie?
Deze workshop is geschikt voor HR managers, recruiters, online marketeers, kortom iedereen die een rol speelt in het communicatieproces rond de arbeidsmarkt. De omvang van zo’n workshop is bij voorkeur een team van minimaal 5 en maximaal 10 personen voor een goede groepsdynamica.
Prijs
Wij hanteren een vaste prijs, los van het aantal deelnemers van euro 495,- (excl. BTW)
Trainer
François Pieneman werkte na zijn studies Marketing en Beleid, Communicatie & Organisatie 5 jaar binnen de zakelijke dienstverlening als recruiter, business analist, controller en fondsenwerver. Daarna maakt hij een creatieve carrièreswitch naar de filmwereld. Hij werkte als productieleider en uitvoerend producent voor fictiefilms en documentaires voor diverse productiebedrijven. Sinds 15 jaar is hij filmproducent en eigenaar van Worldvisuals Communication en Worldvisuals Film. Hij produceerde diverse TV documentaires voor de VPRO, BNNVARA en KRO-NCRV en zijn films wonnen tal van prijzen op internationale filmfestivals.
Tot slot geeft François regelmatig gastlezingen en workshops op het gebied van Storytelling tijdens filmfestivals, op scholen en voor organisaties.